Kompetencer

Vi har gennem 15 år sørget for succesfulde projekter hos vores kunder, leveret af konsulenter, der har teknologiforståelse, organisations- og procesforståelse samt beslutningskompetence.

 

Hvordan arbejder vi?

Vi arbejder til daglig med komplekse produkter og problemstillinger. Derfor skal de rammer, vi arbejder under, være så simple som muligt.
Jeres første kontakt vil typisk gå til vores direktør, som tager den indledende dialog og derefter kobler en konsulent på jer som kunde. Det vil sige, at den udførende konsulent altid er involveret i og godkender udformningen af en opgave eller et projekt: Det sikrer jer mod overraskelser og at konsulenten besider kompetencerne for at løse netop denne opgave.

Hovedparten af kontakten med os vil derefter gå igennem konsulenten, som er ansvarlig for jer. Vores struktur er så flad, at konsulenten refererer direkte til direktøren, så beslutningsprocesserne er korte og effektive.

Hvor det er muligt, leverer vi vores ydelser i fastpris-pakker, så det er simpelt for jer som kunde at få en pris på opgaven og vide præcist, hvad I får – vi bruger vores erfaring til at effektivisere tilbudsprocessen og tager samtidig en del af risikoen for projektet.

Vi arbejder med forskellige metodesæt efter behov – det kan være baseret på konsulentens erfaring med et givent område, vores eget ready-set-go metodesæt, til et specifikt metodesæt, I allerede bruger eller f.eks. et Framework som Skype Operations Framework (https://www.skypeoperationsframework.com/).

 

Hvilke områder arbejder vi med?

At arbejde med os er et samarbejde, som tager udgangspunkt i, hvad I har brug for og andre faktorer som for eksempel, hvilken fase jeres projekt er i, størrelsen på jeres organisation og ikke mindst hvad vi har af kompetencer i forhold til behovene. Fra PowerPoint til virkelighed – Vi hjælper jer med at gå fra de egenskaber, et salgsmateriale, pressen og/eller leverandøren har solgt et produkt på, til hvad produktet rent faktisk kan i praksis, hvordan det kan bruges i jeres organisation og med den it-infrastruktur, I har (om det er on-premise, hybrid eller cloud). Disciplinerne omkring planlægning, design, implementering og driftsmodning er vores kernekompetencer – det er det, vores konsulenter har lavet år ud og ind. Projekter, der kan spænde fra kortvarige enkeltmandsprojekter til større og formaliserede projekter, der varer flere år.

 

Teknologierne, vi arbejder med

Vi arbejder som Microsoft Partner primært med Microsofts egne produkter og tredjepartsprodukter, som understøtter en Microsoft-baseret infrastruktur – vi har mange forskellige kompetencer og vil her fremhæve nogle af områderne.

 

Microsoft Cloud vs on-premise

Vi arbejder med de rene cloud-produkter som f.eks. Azure, Office 365 og OneDrive for Business, men vi ser det ikke som en separat disciplin, hvor vi enten arbejder on-premise eller i skyen. Vi vælger sammen med jer den rigtige placering og integration med udgangspunkt i jeres ønsker og behov – og ikke mindst de enkelte platformes modenhed og evne til at løse præcis den opgave, som I skal have løst.

 

Unified Communications

Området dækker over en stribe discipliner som IP-telefoni, Instant Messaging, Web-, video- og telefonkonferencer, Mail integration og bliver hos os leveret i form af Skype for Business og Microsoft Teams. Ofte koblet sammen med dedikerede telefoni-produkter som gateways, omstillingsborde og kontaktcenter-applikationer. Vi har beskæftiget os med Microsoft Unified Communications siden Microsofts første produkter kom på markedet og har leveret løsninger til alt fra mindre virksomheder, til multinationale virksomheder.

Allerede i 2005 leverede vi en Live Communication Server med mere end 50.000 brugere og vi er den danske og nok også nordeuropæiske partner med længst erfaring i telefoni-integration og har som sådan trænet over 1.500 konsulenter hos partnere i EMEA.

 

Microsoft avanceret infrastruktur

Dette er kombinationen af alle de produkter og Microsoft Windows Server-services, der skal til for at holde et fungerende on-premise- eller hybrid- netværk kørende for jer som kunde. De integrerer med og påvirker på forskellig vis jeres forretningsapplikationer og er essentielle for jeres forretning. Og vi er specialister i at designe, optimere, opgradere, migrere, fejlfinde og driftsmodne alt fra forholdsvis simple miljøer til dem med hundredvis af lokationer og over 100.000 brugere.

 

Active Directory

Vi arbejder med on-premise Active Directory og/eller Azure Active Directory oftest i kombination med Azure AD Connect. Selve Active Directory teknologien er gammel og for det meste velkendt, og det vi for eksempel specialiserer os i er, at designe og implementere komplekse løsninger med mange sites, tusindvis af brugere og/eller integrationer til tredjepartsprodukter. Det kan også være alle disciplinerne omkring, hvordan man implementerer i simple Password Reset- løsninger eller håndterer Change Management-processer omkring sikkerhed og Group Policies.

 

Sikkerhed og integration

Vi arbejder med en række forskellige sikkerhedsrelaterede discipliner i en it-infrastruktur – i både de “rene” Microsoft-miljøer og som integration med tredjepartssystemer, platforme og services. Det drejer sig om alt fra komplekse DirectAccess og Always-On VPN-løsninger, Advanced Threat Analytics, veldesignede certifikat-infrastrukturer, som I kan leve med i længden, til Identity and Access Management-discipliner. Udgangspunktet er sikkerhed i en kontekst, hvor man for eksempel ikke glemmer den praktiske anvendelighed af sikkerheden og designer et produkt, som brugerne ikke kan bruge i praksis (og dermed på forskellig vis omgår).

 

Vi arbejder ikke med

Microsoft SharePoint og Microsoft Dynamics-porteføljen.

Kontakt os

Vores konsulenter er spredt over hele landet og vores administrative afdeling kan findes i Nørresundby.

Adresse

Inceptio ApS
Strømmen 6
9400 Nørresundby
Danmark
CVR: 2645 1140

Kontakt information

Info@inceptio.dk

+45 98 19 33 66

Facebook

LinkedIn